PR
se bavi reputacijom svog klijenta, da uprostimo. Jedan konsultant je
svojevremeno premijera Srbije zvao klijentom. Dve premise… konkluzija čovek se
bavio reputacijom Srbije. Ozbiljan i odgovoran posao, a mogu da zamislim nivo
ozbiljnosti takvih situacija na zapadu.
Da
bi vodili računa o nečijoj dobroj reputaciji PRovci su često skloni da jednu
činjenicu istaknu, a drugu stave u drugi plan ili recimo da promene ugao
gledanja na neki događaj ili ličnost i tu se koriste razni alati. Dešava se da
neko kaže u poverenju nešto nekome i da to od tajne postane laž, ako je alat
dobar, a alatničar vešt. Ništa nisam rekao novo, priznajem. Pitanje je sada
kako da razlučimo istinu od PR alata odnosno, još brutalnije, kako da znamo šta
je istorijska činjenica, a šta je PR alat?!?
Odnosi
sa javnošću je zanat koji je uvezen i dosta davno je imao svoje korene. Kod nas
je ta klica nešto kasnije krenula da se prima na način na koji se sada radi.
Uvek je bilo nekih partijskih komesara koji su vodili računa o reputaciji o
bitnim drugovima i kada je trebalo uklanjali tragove za njima, venčavali,
razvodili, slali decu u domove, vodili na abortuse… tako smo i nesrećnih devedesetih dosta puta
dnevno slušali kako smo izgubili medijski rat, a danas često čujemo da se
popravila reputacija naše zemlje. Opet pitanje šta je onda istorija i
činjenica?!?
Još
jedno pitanje se nameće kada neki naši unuci budu otvorili arhivu šta će tamo
da nađu? Komunikacijsku strategiju i primere dobre PR prakse ili možda
činjenice koje će kasnije poslužiti nekim našim potomcima da u školama uče kako
su im preci živeli.
Protok
informacija je neverovatan. Društvene mreže su dovele do toga da tvoji
prijatelji ne zaboravljaju na tvoj rođendan čak iako se niste videli 10-15
godina. O kratkim banalnim vestima koje su nekad karakterisali „vesti iz zemlje
i sveta“ da i ne govorimo. Time line na Twitteru se samo puni i ako okreneš glavu,
ostaviš pametni telefon ili ne daj bože kad sa prijateljima izađeš na piće
ispadaš iz koloseka čas posla i imaš zastarele informacije.
Sve
je to OK, ali pitanje i dalje lebdi: šta je istina i ko je merodavan da je
utvrdi?
Čas
posla od omiljenog postajete omraženi i od lovorika dolazite do toga da vas svi
pljuju. Vaša online i offline reputacija je ugrožena. Opet ta reč reputacija i
upravljanje reputacijom…
Pitanje
koje je pokrenulo lavinu razmišljanja je šta ćemo ostaviti našim potomcima?
No comments:
Post a Comment