Saturday, 19 May 2012

Istorija, PR ili nešto treće


PR se bavi reputacijom svog klijenta, da uprostimo. Jedan konsultant je svojevremeno premijera Srbije zvao klijentom. Dve premise… konkluzija čovek se bavio reputacijom Srbije. Ozbiljan i odgovoran posao, a mogu da zamislim nivo ozbiljnosti takvih situacija na zapadu.

Da bi vodili računa o nečijoj dobroj reputaciji PRovci su često skloni da jednu činjenicu istaknu, a drugu stave u drugi plan ili recimo da promene ugao gledanja na neki događaj ili ličnost i tu se koriste razni alati. Dešava se da neko kaže u poverenju nešto nekome i da to od tajne postane laž, ako je alat dobar, a alatničar vešt. Ništa nisam rekao novo, priznajem. Pitanje je sada kako da razlučimo istinu od PR alata odnosno, još brutalnije, kako da znamo šta je istorijska činjenica, a šta je PR alat?!?

Odnosi sa javnošću je zanat koji je uvezen i dosta davno je imao svoje korene. Kod nas je ta klica nešto kasnije krenula da se prima na način na koji se sada radi. Uvek je bilo nekih partijskih komesara koji su vodili računa o reputaciji o bitnim drugovima i kada je trebalo uklanjali tragove za njima, venčavali, razvodili, slali decu u domove, vodili na abortuse…  tako smo i nesrećnih devedesetih dosta puta dnevno slušali kako smo izgubili medijski rat, a danas često čujemo da se popravila reputacija naše zemlje. Opet pitanje šta je onda istorija i činjenica?!?

Još jedno pitanje se nameće kada neki naši unuci budu otvorili arhivu šta će tamo da nađu? Komunikacijsku strategiju i primere dobre PR prakse ili možda činjenice koje će kasnije poslužiti nekim našim potomcima da u školama uče kako su im preci živeli.

Protok informacija je neverovatan. Društvene mreže su dovele do toga da tvoji prijatelji ne zaboravljaju na tvoj rođendan čak iako se niste videli 10-15 godina. O kratkim banalnim vestima koje su nekad karakterisali „vesti iz zemlje i sveta“ da i ne govorimo. Time line na Twitteru se samo puni i ako okreneš glavu, ostaviš pametni telefon ili ne daj bože kad sa prijateljima izađeš na piće ispadaš iz koloseka čas posla i imaš zastarele informacije.

Sve je to OK, ali pitanje i dalje lebdi: šta je istina i ko je merodavan da je utvrdi?
Čas posla od omiljenog postajete omraženi i od lovorika dolazite do toga da vas svi pljuju. Vaša online i offline reputacija je ugrožena. Opet ta reč reputacija i upravljanje reputacijom…

Pitanje koje je pokrenulo lavinu razmišljanja je šta ćemo ostaviti našim potomcima?

No comments:

Post a Comment